مجموعه: گزارش برنامه هاي اجرا شده
تاریخ انتشار 19 آبان 1394 تعداد بازدید: 910
چاپ

به نام اویی که به من و تو سلامتی داد تا ...

گزارش برنامه دوچرخه سواری 94/08/15مشترک با گروه اسپادانا، همراه با اجرای بزرگترین تور همایش پیشگیری از سرطان

سرپرست تیم چکاد در این برنامه : آقای احمد شیروانی

کل شرکت کنندگان در تور270نفرو شرکت کنندگان  گروه چکاد 16نفر

اسامی: آقایان حمید رضا امیری،احمد شیروانی ،رضا دانش،رحمان پاپرون ،سعید مستاجران،حجت کریمیان ، محمدمحمدقاسمی،علیرضا مصلحی، مجیددادخواه ، محمد ابراهیمی ،محمود ابراهیمی ،علیرضا شیخی و خانم ها :فریبا درخشان ،گلاب بهادری ،مرضیه  زمانی ، شیما محمد قاسمی ،

محل اجرا : شهرستان شهرضا،منطقه چه کو، چهارسوق

بامداد آدینه پانزدهم آبانماه است میعادگاه ما  با همرکابانمان دروازه شیراز ، ابتدای خیابان هزار جریب است . هرکدام از نقطه ایی از شهر اصفهان یا اطراف اصفهان از جمله نجف اباد ،درچه ،خمینی شهر و... امده ایم اما فقط یک هدف مشترک داریم اجرای یک برنامه با هدف پیشگیری از سونامی قرن 21در ایران ،آری همان خرچنگی که اگر فقط یکی ازچنگالهایش  در سلول یک نفر فرو برود سالها زمان می برد تا او بتواند ازشرش رهایی یابد و گاهی نیز کار به جایی میرسد که توسط خرچنگ بلعیده می شود اما بیایید لحظه ایی بیندیشیم .آیا راهی هست ؟

امید که روزی برسد که هیچ کس در زیر این گنبد بلند گیتی طعم تلخ نیش این بیماری را نچشد .

یادمان باشد همیشه پیشگیری اسانتر از درمان است . ورزش کنیم و آنهایی را که دوست داریم به ورزش کردن تشویق کنیم .نگذاریم زمان طلایی پیشگیری طی شود .

در ساعت 6:20دقیقه اخرین نفرات نیز سوار اتوبوس شدیم و وانت ها نیز دو چرخه هایمان را حمل نمودند. آقای گوهریان مسئول برگزاری این تور بود . در مجموعه فرهنگی ،تفریحی ورزشی خاوران شهرضا در بلوار امام خمینی از اتوبوس ها پیاده شده وگروهی از دوستان دوچرخه سوار شهرضا نیز به ما ملحق شدند.پس از صحبت کوتاهی توسط آقای گوهریان و آقای صادقی به خوردن صبحانه که آش بود دعوت شدیم . آش گرم همراه با نان در هوای سرد صبحگاه دل چسب بود و سپس جای داغ .اما راستی مگر نه اینکه یکی از راه های پیشگیری از بیماریهایی چون سرطان کمتر استفاده کردن از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی است.در نهایت در ساعت 8:39دقیقه دوباره سوار براتوبوسها شده و چند کیلومتری جلوتر رفتیم . دوچرخه ها را تحویل گرفته وپس از شنیدن هشدارهای دوستان برگزار کننده مبنی بر رعایت سرعت در شیب ها ،احتیاط،عدم توقف در مسیرعبور سایر دوچرخه سواران و غیره حرکت نمودیم مسیر زیبا بود و پر پیچ و خم . برای آنانی که چون من تازه کار بودند مسیر کمی دشوار می نمود اما لذت بخش بود سرپرست گروه چکاد با حوصله و درایت تمام گروه را انرژی دوچندان می بخشید تیم با همراهی اتومبیل های امداد و هلال احمر مسیر اول را که  سربالا یی تندی بود پشت سرگذاشت هر چه جلوتر می رفتیم شیب  تند تر و سنگلاخی تر میشد همه به سلامت از این مسیر گذشتیم و در نهایت برروی گرده زیبایی با سیب و کیک و چای پذیرایی شدیم .و پس از توقفی 15دقیقه ایی حرکت کردیم . مسیر زیبا بود و چشمنواز .درنهایت پس از عبور از سراشیبی تندو دوباره سربالایی زیبا در ساعت 11:40دقیقه برای خوردن نهارتوقف کردیم .پس از صرف نهارو استراحت کوتاه حرکت نموده و در مسیری پر از پیچ و خم و سربالایی و سرازیری نهایتا در ساعت 14به کنار معدن شن و ماسه رسیدیم که راه ماشین رو خوبی داشت گرچه جاده خاکی و شن ریزی شده بود اما عریض و خوب بود .رکابزدن در این مسیر نیز لذت بخش بود دوستان حرفه ایی کورس زیبایی را به نمایش گذاشتند . نهایتا در ساعت 16:10دقیقه پس از رکابزنی در مسافت تقریبی 63کیلومتربه نقطه صفر شروع رسیدیم .و با عصرانه مختصری پذیرایی شدیم . و نهایتا پس از گذاشتن دوچرخه ها در وانت ها سوار اتوبوس ها شده و هرکدام با اندوخته ایی از لذت و تجربه وخستگی به سمت اصفهان برگشتیم .تور با برنامه ریزی فوق العاده خوبی اجرا شده زیرا می توانستی رضایت را در چهره همه دوستان ببینی .

کل وجه دریافتی  پس از کسر هزینه ها ی  برنامه، طبق توافق قبلی با سرپرستان گروه ها به انجمن حمایت از بیماران سرطانی پرداخت گردید تا هر کدام از ما سهمی در برداشتن بارمالی هرچند ناچیزاز دوش خانواده های در گیر این بیماری داشته باشیم .

به پایان امد این دفتر اما ما در ابتدای راهیم ،برای اموختن همیشه فرصت داریم به شرط انکه چشمها و گوشهایمان را از تعصب من می دانم ها پاک کنیم .